inget fusk här

denna fredag, den tionde dagen, har präglats av sötsug. L på jobbet fyller år idag och har bjudit på chokladbollskaka! helt galet vad den såg god och lockande ut. i övrigt har i princip allt gott som finns i hela världen varit lockande idag. precis allt. men har man bestämt sig så har man. jag är envis och jag tänker inte fuska, så enkelt är det.

imorgon bitti får vi se om envisheten och flitigheten har gett något resultat på tio dagar – en tredjedel – av fitnessfighten. jag tjyvmätte lite förut, alltså lite halvdant, och om de måtten stämmer så var det över förväntan… men jag ska göra det ordentligt imorgon som sagt. känns inte som det hänt nånting dock.

4 tankar om “inget fusk här

  1. Åhh hoppas det gett bra resultat :D Starkt att stå emot sötsuget! Jag blir så peppad på att prova fitnessfighten jag också. Och jag skulle behöva något mer att lägga min energi på förutom wordfeud ;)

    • har man bestämt sig så har man. det intalar jag mig själv iaf :) sötsuget har inte varit SÅÅ farligt faktiskt. om man tänker att jag faktiskt varit utan socker/sötningsmedel i TIO dagar! det har aldrig hänt förut, jag lovar! :) du kan läsa mer på worldofshape.se. hittills är jag riktigt nöjd!

  2. Vad duktig du har varit! Jag höll på att få dåndimpen på jobbet förra veckan när jag öppnade kylen och där stod en gigantisk kladdkaka (luktade Dumle!), men jag smällde igen dörren och gick med bestämda steg tillbaka till kontoret där jag har FinnCrisp och jordnötssmör;)

    • är man bestämd så går det rätt bra har jag kommit på :) jag hoppas att de värsta sötsugsvanorna har lagt sig när den här månaden är över. dumlekladdkaka lät ju inte helt äckligt alltså…

Lämna en kommentar