sista måltiden

20120229-202609.jpg

såhär ser den officiella sista middagen ut på denna omgången av fitnessfighten. dagens pass gick jäkla bra. framförallt så gick löpningen hur bra som helst, faktiskt. jag sprang som om jag aldrig gjort annat. två kilometer med god marginal till tio minuter var inga problem. och det lustigaste var att jag knappt var andfådd efteråt. förut har jag varit helt slut och beredd att lägga mig ner och dö, typ. men icke idag! så grymt, JAG ÄR BÄST!

efter passet bastade jag och soff och konstaterade mest hur grymma vi är som har genomfört hela den här fighten. även om vi båda kommer köra på även imorgon, för vi kan ju inte vara sämre än alla andra som kör 30 dagar ;) men imorgon är bara bonus. då blir det combat i alla fall. gött skare bli!

i övrigt så börjar jag mitt nya jobb imorgon, så nu måste jag förbereda matlåda och mellanmålsburkar.

heja victoria som börjar sin fitnessfight imorgon!

en liten längtan

de senaste dagarna, när jag varit ledig, har jag inte riktigt hunnit med att äta alla mål mat som man ska. och ofta har det bara blivit ett mellanmål per dag. inte bra! men vad gör man när man vaknar sent?! ;) har, som jag skrev igår, ätit större portioner istället och ändå fått i mig mina kalorier även om det trots det inte är optimalt.

men ett mellanmål om dagen är för lite i det avseendet att jag saknar det andra! nu har jag nyss ätit lunch, men jag längtar till mellanmålet :) funderar på vad jag ska äta för gott i min kvarg/keso idag. har ett halvt päron? eller kanske färska jordgubbar? och passionsfrukt! mmmm….

imorgon är det dags

och så var sista lediga dagen här. imorgon börjar jag mitt nya jobb! helt galet. än så länge är jag inte nervös, men andra bullar lär det väl bli om jag känner mig själv rätt. tur att jag kommer ha en jess i bilen imorgon som kan lugna ner mig. klockan 8:00 ska jag infinna mig och som för att göra att komma till en ny arbetsplats med massa nya människor lite extra spejsigt så ska vi, i nya fältgruppen, presentera oss för hela huset det första vi gör. howmen. hade helst inte velat veta det tror jag… men men, det kommer gå bra. säga hej, komma ihåg vad man heter och meddela det och kanske nåt mer. tur att jag har några bekanta ansikten i ”publiken” :)

jag hade ju tänkt att fixa sååå mycket de här lediga dagarna och en del har jag väl faktiskt fått gjort. ändå står fortfarande bara fem lådor packade. lägenheten är dock uppåner och det är väl ett bra tecken på att man snart ska flytta.

idag ska jag städa lite mitt i allt kaos och åka och handla lite grejer inför fredagens mojito-kväll. två stycken ska jag dricka, sen får det vara bra. kommer få chocken, både av alkohol och av socker.